Θέωση λοιπόν είναι όταν ο άνθρωπος ταπεινούμενος και μετανοόντας δεχθεί την άφεση των αμαρτιών του και την παρουσία του Θεού μες στη ψυχή του. Αυτή είναι η θέωσης – Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου

– Καλησπέρα γέροντα.
– Καλησπέρα Μάριε.
– Έχω μια απορία έτσι εδώ και καιρό. Στη Νέα Κλίμαξ ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης αναφέρεται, βασικά, είναι κάθετος σε ένα ζήτημα σχετικά με τη σωτηρία του ανθρώπου και λέει οτι άνθρωπος που δε θα θεωθεί, δε μπορεί να σωθεί. Και, βασικά, εγώ αμέσως σκέφτηκα όταν το διάβασα τον ληστή πάνω στο σταυρό, ο οποίος σίγουρα δεν ήταν στη θέωση. Μέχρι εννοώ να γνωρίσει τον Χριστό. Ε, κατά κάποιον τρόπο όπως και ο άλλος ληστής και εκείνος ας πούμε αποδοκίμαζε τον Χριστό.
– Ναι, πρέπει όμως να καταλάβουμε τι σημαίνει θέωσης.
Είναι δυνατόν ένας σεσωσμένος να μην είναι στη θέωση; Όχι
Ο άνθρωπος που την ώρα που θα πει Θεέ μου συγχώραμε τον αμαρτωλό ήδη εμπήκε στη θέωση – στο δρόμο της θεώσεως.
Ο τελώνης τι είπε; Ο Θεός ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ.
Εδικαιώθηκε απο το Θεό.
Αυτή είναι η θέωσης.
Όταν ο ληστής του είπε ο Χριστός σήμερον µετ’ εµού έση εν τω παραδείσω – τι άλλη θέωση θέλει;
Αυτή είναι η θέωσης.
Μήπως ο Θεός ζητεί να κάνουμε θαύματα και να κάνομε ξέρω εγώ όπως πήγα εγώ μια φορά και είπα στο γέροντα Παίσιο έχω τόσα χρόνια εδώ – είχα 3-4 χρόνια στο Άγιο Όρος δε είδα κάτι έτσι – λέει μου τι θέλεις να δεις δηλαδή; Να αναστήσεις κανένα πεθαμένο; Πήγαινε μου λέει στο ένα κοιμητήριο πες σε κανού πεθαμένου να βγει απο τον τάφο να δούμε. Τι είναι αυτές οι χαζομάρες που μου λέεις;
Η θέωσης είναι η μετάνοια του ανθρώπου.
Όταν λέμε θέωση μη πάει το μυαλό μας σε εμπειρίες των μεγάλων Αγίων – οι Άγιοι σώθηκαν δια της μετανοίας και δια της ταπεινώσεως. Το αν ο Θεός τους έδωσε κάτι περισσότερο αυτό δε το έκανε ο Θεός έτσι για να τους κάνει να αισθάνονται πιο καλά. Αλλά το έκανε ο Θεός για τη διακονία της εκκλησίας.
Ο γέρων Πορφύριος ας πούμε – ο Άγιος Πορφύριος είχε πλούτο χαρισμάτων – γιατί τον είχε; Γιατί ήταν μέσα στο κόσμο και έπρεπε να διακονήσει τη σωτηρία του κόσμου. Έφτασε βεβαίως σε μέτρα μεγάλα. Αλλά δε σημαίνει οτι πρέπει να γίνουμε όλοι προφήτες για να σωθούμε.
Θέωση λοιπόν είναι όταν ο άνθρωπος ταπεινούμενος και μετανοόντας δεχθεί την άφεση των αμαρτιών του και την παρουσία του Θεού μες στη ψυχή του. Αυτη είναι η θέωσης.
Ο ληστής εν τω σταυρώ έφτασε στη θέωση.
Εκείνο το ένα λεπτό.
Όχι επειδή ήταν ληστής αλλά επειδή μετανόησε.
Και μετανόησε γιατί ήταν ταπεινός μες στο βάθος της καρδιάς του – ταπεινώθηκε.
Και η ταπείνωση τον έσωσε.
– Ευχαριστώ.
Το θέλημα μας και το θέλημα του Θεού,  36:46
https://www.youtube.com/watch?v=BCe6pBL_ezc
This entry was posted in Μεγάλες γιορτές. Bookmark the permalink.